Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Een bedrijfswagen met een benzine- of dieselmotor is vanaf 2026 verleden tijd. Dat is toch waar de federale onderhandelaars van de Vivaldi-coalitie naar streven, zo staat in de kranten De Tijd en L’Echo. Over vijf jaar zouden alle auto’s op naam van een bedrijf een puur elektrische aandrijving moeten hebben. Die streefdatum lijkt vandaag in elk geval nog ambitieus, maar tegen dan zou dat haalbaar moeten zijn gezien de stortvloed aan nieuwe elektrische modellen die de komende jaren op de markt zullen komen. Volgens een Duitse studie zal in 2025 een kwart van alle nieuwe auto’s in Europa een elektrische aandrijflijn hebben.
De Belgische autosector reageert behoedzaam op het nieuws. In een gemeenschappelijk persbericht zeggen Febiac, Renta en Traxio (de vertegenwoordigers van respectievelijk de autoconstructeurs, leasebedrijven en de garagesector) dat ze “dit streven naar een vergroening van het wagenpark ondersteunen, maar de overheid moet ook haar verantwoordelijkheid nemen in dit zeer ambitieuze proces”.De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.