Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Het is de circuitversie van de DB4, de DB4 GT, die Aston Martin terug tot leven wekt. Er werden 75 exemplaren geproduceerd tussen 1959 en 1963. De DB4 kende eveneens een lichtere versie uit aluminium, waarvan er slechts 8 exemplaren werden gebouwd. Die laatste wisselen tegenwoordig voor meer dan 3,5 miljoen euro van eigenaar!
Aston Martin gaat nu 25 andere exemplaren bouwen van het model uit aluminium. Daarmee lijkt het in de voetsporen te volgen met Jaguar, met zijn Lightweight E-Type. Maar in tegenstelling tot de Jaguar, die trouw blijft aan het origineel, profiteert de Aston van enkele technische updates, waardoor hij dynamischer, sneller en veiliger wordt.
Onder de motorkap blijft Aston Martin trouw aan zijn zescilinder-in-lijn met dubbele bovenliggende nokkenassen. Die produceert nu 340 pk, zowat 40 meer dan het origineel. Dat vermogen wordt via een manuele versnellingsbak met vier versnellingen en een zelfsperrend differentieel naar de achterwielen gestuurd.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!