Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Spitstechnologie laat bij Aston Martin op zich wachten. Of ‘liet’, want de constructeur heeft eindelijk gesloten om te investeren in oplossingen voor de toekomst met deze racewagen op waterstof.
Kijk naar de concurrentie. Bij Mercedes en Porsche wordt gesproken over plug-inhybrides, V8-turbomotoren met directe injectie, start-stopsystemen, recuperatie van bewegingsenergie enzovoort. Zelfs Jaguar, Maserati en Bentley werken aan kleine motoren met turbocompressor. Bij Aston Martin loopt de technologie echter heel wat achter. De V12 klinkt nog altijd duivels en is ongewoon zacht, maar hij dateert al van 2003. Hoog tijd dus dat de constructeur zich buigt over het CO2-vraagstuk, voor de huidige modellen verbannen worden.
Aston Martin en de 24 uren van de Nürburgring, dat is een mooie liefdesgeschiedenis. De Britten maken van deze wedstrijd gebruik om de Rapide S Hybrid Hydrogen te presenteren, die zowel benzine als waterstof kan verbranden. Of zelfs een mengeling van de twee. Er zijn vier brandstoftanks onder de koffervloer en naast de bestuurder. In waterstofmodus stoot deze auto helemaal geen CO2 uit. Alleen waterdamp ontsnapt uit de uitlaat. Kortom, een originele racewagen. Mag hij ook in productie?
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!