Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De AMR-One werd ontwikkeld door Prodrive onder het goedkeurend oog van Aston Martin Racing en vervangt de Lola-Aston Martin V12 die werd ingezet in uithoudingsraces. Logisch dus dat Aston weer op enduranceraces mikt met als hoogtepunt de 24 Uren van Le Mans.
De keuze van het koetswerk is apart. Terwijl Peugeot het gesloten koetswerk trouw blijft en ook Audi de overstap maakt naar een gesloten cockpit maakt Aston Martin de tegenovergestelde beweging: van gesloten naar open.
De nieuwe AMR-One komt uit in categorie LMP1 en werd integraal ontwikkeld in de ateliers van Prodrive. Onder de kap huist een kleine 2-liter zescilinder-in-lijn turbo van ongeveer 540 pk.
Wat het programma betreft laten de Britten de race in het befaamde Sebring links liggen. Wel schrijft het minstens één auto in voor de Intercontinental Le Mans Cup. Maar de klapper wordt de 24 Uren van Le Mans. Aston Martin Racing zet twee AMR-One in. Op de 007 zien we Darren Turner, Stefan Mücke een nog aan te duiden derde piloot terwijl de 009 toevertrouwd wordt aan Adrian Fernandez, Andy Meyrick en Harold Primat.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.