Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Bij de officiële voorstelling van de nieuwe A8 in 2017 beloofde Audi snel een nieuw rijhulpsysteem in te wijden met de naam AI Traffic Jam Pilot. Dat moest zelfstandig rijden op niveau 3 mogelijk maken en de A8 zou de eerste auto ter wereld zijn met zo’n doorgedreven vorm van autonomie. “Natuurlijk moet Audi het systeem aanpassen aan plaatselijke wetgeving, maar het merk hoopt het systeem geleidelijk te kunnen aanbieden vanaf 2018,” zo besloot onze collega in 2017.
Helaas blijft het nodige wettelijke kader uit. Hans-Joachim Rothenpieler, directeur technische ontwikkeling bij Audi, vertelde aan Automotive News Europe: “Vandaag is er geen juridisch kader voor geautomatiseerd rijden van niveau 3 en het is niet mogelijk om dergelijke functies om het even waar ter wereld gehomologeerd te krijgen”. Hij voegde nog toe dat Audi het idee heeft laten varen om dit autonoom rijden op niveau 3 te ontwikkelen in de huidige generatie van de A8, die vandaag te ver zit in zijn levenscyclus.De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.