Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Iedereen is het erover eens dat Mercedes zich met de nieuwe S-Klasse tot meester van de limousines heeft gekroond. Het wordt dus erg moeilijk om uit zijn schaduw te treden, maar Audi gelooft erin en geeft de A8 een opfrisbeurt.
Ooit speelde de BMW 7-Serie de rol van sportiefste limousine. Voortaan vervult Audi die functie met de volledig aluminium A8, zeer licht en met de allures van een grote sportberline. De A8 blijft beschikbaar in een klassieke en verlengde versie, waarbij de A8 L een 13 cm langere wielbasis en lengte heeft.
Qua stijl valt er niet veel nieuws te melden, behalve enkele kleine aanpassingen aan de neus en de achterbumper. De grootste verandering zijn de koplampen: de zogeheten Matrix-technologie bundelt maar liefst 25 led-diodes per koplamp. Hun intensiteit varieert naargelang de rijomstandigheden (geregeld via sensoren en informatie van de gps) om de weg zo goed mogelijk te verlichten.
Het motorenpalet bestaat uit twee diesels: de 3.0 V6 TDI met 258 pk en de 4.2 V8 TDI met 385 pk. Het benzinegamma is ruimer en begint met een hybride (elektromotor en 2.0 TFSI) met 245 pk, gevolgd door de 3.0 TFSI V6 (310 pk) en 4.0 V8 TFSI (435 pk) en afgerond door de W12 met 500 pk en de V8 biturbo met 520 pk.
Audi verhoogt ook het niveau van rijhulpsystemen in de A8. Op het programma staan Active Lane Assist dat de auto met kleine stuurcorrecties weer op het juiste pad brengt, de parkeerhulp met zicht 360 graden rond de auto, de adaptieve snelheidsregelaar met Stop & Go-functie, …
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!