Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het is geen toeval dat de Duitsers voor de onthulling voor China kiezen: volgens hen is het wereldwijd de grootste markt voor elektrische auto’s. Dat, en het feit dat de Chinezen verzot zijn op SUV’s natuurlijk…
De Audi e-tron Sportback Concept houdt het midden tussen een Q7 en een A7. Of een e-tron Concept met een steil aflopende daklijn, zo je wil. Een gewaagd en stoer design dat de vier passagiers zal kunnen bekoren. Die zitten in een licht interieur met touchscreens allerhande.
Het opvallendste kenmerk van deze e-tron Sportback Concept is echter de lichttechnologie. Audi pionierde eerder al in het gebruik van led-koplampen, matrix-ledlampen en laserverlichting. Nu gaat het merk nog een stap verder: de voorkant van de auto is voorzien van 250 leds, die in allerlei opzichten kunnen worden gebruikt, van welkomstverlichting tot communicatie met andere auto’s.
Audi maakt gebruik van niet twee, maar drie elektromotoren: een op de vooras en twee op de achteras. De vier wielen worden dus aangedreven, en krijgen een vermogen van 435 pk te verwerken. In een zogenaamde boostmodus bedraagt het vermogen zelfs 500 pk. Het sprintcijfer? 0-100 km/u zou slechts 4,5 seconden in beslag nemen. Het theoretische rijbereik bedraagt dankzij een 95 kWh sterke batterij meer dan 500 kilometer.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!