Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Puristen zweren bij hoog en laag dat een sportwagen alleen mag uitgerust worden met een benzinemotor en niet met een diesel of elektrische motor. Audi zet hen een hak met de e-tron Spyder. Dit concept koppelt immers een dieselmotor aan elektrische motoren. In een cabrio dan nog wel.
Hij oogt wat als een R8 Spyder, maar dan radicaler en met meer gespannen lijnen. Of een boze R8. Sommigen zien er zelf de Batmobile in of denken aan de Transformers. Eén zaak is zeker: van deze auto gaan je haren omhoog staan.
Onder de motorkap ligt een V6 dieselmotor met twee turbo’s. Die levert 300 pk en 650 Nm koppel. Niet genoeg dachten de ingenieurs en ze voegden er nog een paar elektrische motoren aan toe. Goed voor 88 pk maar vooral 352 Nm koppel.
Dat garandeert uitstekende prestaties. De spurt van 0 tot 100 km/u wordt in slechts 4,4 seconden afgelegd en de topsnelheid wordt elektronisch begrensd op 250 km/u.
Schrik niet van het verbruik: amper 2,2 l/100 km gemiddeld bij een CO2-uitstoot van 59 g/km. Deze prestatie is vooral te danken aan de plug-inbatterijen waarmee de e-tron Spyder puur elektrisch 50 km kan afleggen met een snelheid van 60 km/u.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.