Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Vandaag is in de Brusselse Audi-fabriek in Vorst de e-tron in productie gegaan. Dat is Audi’s allereerste elektrische SUV.
In Brussel is de productie van de elektrische SUV e-tron van start gegaan. Na meer dan 900.000 exemplaren gebouwd te hebben van de A1 is de Belgische fabriek klaar voor de productie van het eerste volledig elektrische model van het Duitse merk.
De afgelopen maanden werd de Brusselse site omgebouwd voor de productie van het nieuwe strategische model. De fabriek van Vorst telt nu onder meer een productiegedeelte voor batterijen en een automatisch transportsysteem om de batterijen naar de assemblagelijn te brengen. In totaal volgden de medewerkers van de fabriek meer dan 200.000 uur aan opleidingen om klaar te zijn voor de assemblage van de elektrische e-tron.
Als voorsmaakje licht Audi al een tipje van de sluier van een van de eerste e-trons “made in Belgium”. Om het volledige model te zien is het nog twee weken wachten. Audi stelt de productieversie van de e-tron niet voor in Brussel, maar in San Francisco. Dat evenement vindt plaats op 17 september.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.