Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Begin 2018 maakten we kennis met de tot 999 exemplaren beperkte reeks Audi R8 RWS. Vandaag wordt dat een permanente versie binnen het R8-gamma, zonder beperkingen, onder de naam R8 RWD. Hij is lichter dankzij het schrappen van de vierwielaandrijving en is er als coupé of als Spyder (roadster). Uiteraard heeft hij recht op de jongste esthetische evoluties van de facelift van het R8-gamma. Het vermogen van zijn atmosferische V10 blijft echter wel op 540 pk zoals in de RWS, dus niet de 570 pk of 620 pk van de jongste gefacelifte quattro-versies.
Door de aandrijfas naar voor, de meerschijvenkoppeling en het voordifferentieel te verwijderen weegt de R8 V10 RWD exact 65 kilo minder dan de quattro Coupé (-55 kilo voor de Spyder). Maar vooral het prijskaartje zakt onder de grens van de 150.000 euro. De RWD Coupé is bij ons namelijk verkrijgbaar vanaf 147.900 euro (161.900 euro voor de Spyder).
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...