Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Voor puristen moet het ondraaglijk zijn, maar bij ons verbrandt de meest gepeperde versie van de Audi Q5, de SQ5, dieselbrandstof. Een rationele keuze (vooral aan de pomp) die ook op de weg overtuigende resultaten oplevert. Maar voor een mooie klank moet je van continent veranderen.
De SQ5 TFSI is specifiek bestemd voor de Amerikaanse en Chinese markt en verkiest een edele benzinemotor. Hij drinkt deze brandstof met mate, want het gemiddelde verbruik blijft beperkt tot 8,5 l/100 km. En nu we het toch over de motor hebben: het is een drieliter V6 met compressor die 354 pk levert tussen 6.000 en 6.500 tr/min en een koppel van 470 Nm tussen 4.000 en 4.500 tr/min.
Audi is formeel: de SQ5 TFSI is niet bestemd voor Europa. De markten voor dit model zijn de Verenigde Staten, Canada, Rusland, Singapore, Zuid-Korea, Mexico, Brazilië, Argentinië, Chili en Oekraïne. Tijd om jouw paspoort aan te vragen, als deze Audi jou iets zegt.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.