Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De kans is groot dat Audi van de nieuwe TT ook een SUV-versie op de markt brengt. Met de TT offroad concept krijgen de bezoekers van het salon van Peking alvast een voorsmaakje.
“Dit studiemodel is onze visie op een toekomstig lid van de TT-familie. Hij heeft het sportieve DNA van de TT én de pluspunten van onze compacte SUV’s”, zo laat ontwikkelingsverantwoordelijke Ulrich Hackenberg er weinig twijfel over bestaan.
De TT offroad concept, waarvan we eerder al enkele schetsen toonden, is een vierdeurs-SUV die ongeveer even groot is als de Q3. Het grote verschil schuilt in de coupéachtige daklijn en de hoogte van 1,53 meter of 8 cm lager dan de Q3. Het concept valt te vergelijken met de BMW X4 en X6.
Het interieur is grotendeels hetzelfde als in de nieuwe TT en werd ingericht voor vier personen. Het beschikt over een TFT-scherm met 3D-weergave waarop de bestuurder alle instrumenten afleest. Het prototype is ook uitgerust met hittebestendige tablets die zowel in als buiten de auto gebruikt kunnen worden. Nog een leuk detail: in de hoofdsteunen van elke stoel zijn twee luidsprekers van Bang & Olufsen geïntegreerd.
In het prototype bestaat de aandrijving uit een verbrandingsmotor (2.0 TFSI), twee elektromotoren en een lithium-ionaccu, samen goed voor 408 pk en een koppel van 650 Nm. Er zijn drie aandrijfmodi (elektrisch, hybride of boost), om helemaal elektrisch op de achterwielen te rijden, het verbruik te beperken of de prestaties te maximaliseren. Bijzonder is dat de accu niet alleen aan een wallbox thuis maar ook draadloos opgeladen kan worden wanneer de TT offroad boven een ‘laadplaat’ gaat staan.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!