BMW
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Het Wörthersee-festival is de hoogmis van de tuning. De Duitse constructeurs zijn er elk jaar aanwezig met geslepen varianten van hun seriemodellen. Bij Audi ging de TT onder het mes voor een lichtgewichtversie.
Zoals het hoort op een tuningfestival, zijn de esthetische veranderingen eerder opvallend: zijspiegels vervangen door camera’s, een centrale uitlaat, grotere velgen, kuipzetels, een grote achtervleugel, … Bekijken we het uiteindelijke resultaat, dan stellen we vast dat Audi (gelukkig) niet overdreven heeft.
Zonder de uitrusting te compromitteren, heeft Audi de TT op regime gezet. Het gewicht daalt tot 1.100 kg. Hoe? Simpelweg door andere materialen te gebruiken. Zo werd de structuur een pak lichter dankzij versterkt polymeer en koolstofvezel. De rest gaat om details zoals de kuipzetels, de ruiten of de uitlaat.
Een viercilinder weegt uiteraard minder dan een vijfcilinder. Daarom ligt de motor van de TT RS niet onder de kap van dit model. In de plaats daarvan gebruikt Audi een variant van de S3-motor: een 2.0 TFSi met 310 pk en 400 Nm katapulteert de TT naar 100 km/u in 4,2 seconden.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!