Porsche
De designstudie vloeide uit de pen van Michal Maurer, Vice President Style bij Porsche. VROOM.be kon hem enkele vragen stellen.
Op 10 september schreven we al dat jaargang 2021 van de Brussels Motor Show, die plaats zou vinden in januari van het komende jaar, in gevaar was gekomen. Meerdere constructeurs hadden op dat moment al hun deelname geannuleerd aan de jaarlijkse hoogmis. Omdat de gezondheidssituatie nu helemaal de verkeerde richting uit aan het gaan is, heeft salonorganisator Febiac daarom beslist om de editie van begin volgend jaar niet te laten doorgaan. Pas in 2022 zullen we dus weer honderden gloednieuwe auto’s kunnen gaan bewonderen in de Heizel.
Het wordt een forse uitdaging om een salon te moeten overslaan. In België is de beurs namelijk goed voor een derde van de jaarlijkse verkoopcijfers voor de constructeurs. En er is bovendien een ander gevaar: als de verkoopcijfers voor 2021 desondanks wel goed zouden zijn, zullen veel deelnemers misschien besluiten dat het weinig nut heeft om nog deel te nemen aan een evenement als dat toch geen effect heeft op de omzet. Met dat pijnlijke dilemma zal Febiac de komende maanden worden geconfronteerd.De designstudie vloeide uit de pen van Michal Maurer, Vice President Style bij Porsche. VROOM.be kon hem enkele vragen stellen.
De autobouwer biedt in samenwerking met het Franse R-Fit retrofit-kits aan voor zijn klassiekers. Je kan er binnenkort zelfs één kopen voor de Twingo van de eerste generatie.
Hun aantal stijgt van 1.000 naar 3.000!
Audi stelt het ondertussen al vierde lid voor van zijn ‘Sphere’ concept car-familie. Dit keer in de vorm van een cross-over coupé, aangepast aan vrijetijdsbestedingen waarvoor je ruimte nodig hebt.