Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De nieuwe WLTP-cyclus om het verbruik en de uitstoot van auto’s te meten, levert hogere CO2-cijfers op. Die cijfers zomaar overnemen in de fiscale berekening voor particulieren en bedrijfswagens levert hogere belastingen op, vrezen autofederaties Febiac, Traxio en Renta. Federaal minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) wil een stijging van de factuur vermijden.
In een brief aan de minister uiten de autofederaties hun bezorgdheid over de nieuwe WLTP-cyclus in de fiscaliteit. Dat schrijft de krant De Tijd. De WLTP-cyclus levert hogere CO2-cijfers op dan de NEDC-cyclus. De CO2-cijfers worden gebruikt voor de belasting op inverkeerstelling (BIV) in Vlaanderen en voor de fiscaliteit rond bedrijfswagens.
Vanaf september 2018 moeten nieuwe auto’s volgens de WLTP-cyclus worden gemeten. Maar er bestaat een overgangsmaatregel, waarbij WLTP-cijfers volgens een ingewikkelde procedure worden herberekend naar “NEDC 2.0”-waarden. De overgangsmaatregel geldt tot eind 2021.
De overheid gebruikt die waarden voorlopig als basis voor fiscale berekeningen. Maar die NEDC 2.0-waarden liggen al lichtjes hoger en leveren de overheid dus een voordeel op, klinkt het in de brief. Febiac, Traxio en Renta willen daarom dat de minister nog voor de zomer bevestigt dat de overgangsmaatregel voor de fiscale berekeningen nog zeker tot en met 2020 geldt. “De fiscale onzekerheid leidt tot een groeiende ongerustheid in de markt en een terugval in de commerciële activiteit”, aldus de autofederaties.
In een reactie op de brief zegt minister Van Overtveldt dat de overgangsmaatregel zeker nog tot 2020 geldt. Daarna wordt er alleen nog rekening gehouden met de nieuwe testmethode. Maar de minister wil een stijging van de factuur vermijden en de berekening van de fiscale voordelen aanpassen. Daarmee kaatst hij de bal door naar de volgende regering, zo zegt De Tijd.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...