Bentley Continental GT Convertible: Belle geeft zich bloot

Een jaar na de Coupé maken we kennis met de nieuwe cabrio van de Continental GT-familie van Bentley. Belle geeft zich dus bloot. De W12 van 635 maakt echter dat ook Het Beest kan worden ontketend, met een topsnelheid van 333 km/u.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 27 november 2018

Vorig jaar maakten we kennis met de opvolger van de Continental GT, de eerste Bentley van het Volkswagen-tijdperk. Vandaag is het de beurt aan zijn cabriolet-afgeleide. Die open versie geeft zichzelf uiteraard voor het eerst bloot in Californië, meer bepaald op het salon van Los Angeles. Vanzelfsprekend is de GT Convertible gekroond met een volautomatische stoffen kap. Je hebt slechts 19 seconden nodig om uit de schaduw en in de schijnwerpers te treden, en dat kan ook rijdend tot een snelheid van 50 km/u. Voor deze nieuwe wegplooibare hoed zijn zeven verschillende kleuren beschikbaar, met voor het eerst een kap in “British tweed”, voor de liefhebbers.

Verwarmde armleuningen

Om nog volop te kunnen genieten van het rijden onder open hemel wanneer de buitentemperatuur zakt (niet alle klanten leven in Californië) biedt Bentley uiteraard al de nodige uitrusting aan om je te kunnen verwarmen: stoelverwarming, een verwarmd stuur, halsverwarming en, voor het eerst, verwarmde armleuningen.

W12

Bentley introduceert de GT Convertible (die dus in tegenstelling tot zijn voorganger niet langer GTC heet) met in de neus de W12 van 6,0 liter. Die motor ontwikkelt 635 pk en 900 Nm, een vermogen dat wordt doorgegeven aan de vier wielen via een gerobotiseerde achtversnellingsbak met dubbele koppeling. Daarmee sprint hij van 0 naar 100 km/u in 3,8 seconden en haalt hij een topsnelheid van 333 km/u. Als je portefeuille het toelaat, kan je deze cabrio net op tijd laten leveren voor de lente van 2019.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km