Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De grote steden bannen langzaam maar zeker dieselauto’s.
Het Berlijnse gerecht vaardigde een verkeersverbod uit voor heel wat dieselauto’s op belangrijke wegen in de Duitse hoofdstad. Concreet mogen dieselauto’s met euronormen 0 tot en met 5, dus auto’s van meer dan vier jaar oud, vanaf 1 april 2019 niet langer in die straten rijden.
In totaal gaat het om 15 kilometer aan straten in het ruime centrum van Berlijn, waaronder de beroemde Friedrichstraße. Volgens de Duitse pers heeft de beslissing gevolgen voor zo’n 200.000 auto’s, maar zijn er uitzonderingen mogelijk voor onder meer professionele redenen.
Om te vermijden dat de dieselban ook in de rest van het land ingang vindt, kondigde de regering-Merkel dinsdag een noodplan aan. Het bevat technische aanpassingen op kosten van de constructeurs en aankooppremies voor nieuwe auto’s.
Maar het plan wordt opgevat als een wanhopige reddingspoging. “Diesel en benzine hebben geen plaats meer in moderne stadscentra”, zegt Greenpeace in een persbericht. De milieuorganisatie noemt de beslissing in Berlijn een klap voor de regering-Merkel.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.