Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De bandenindustrie op sterven na dood? Helemaal niet! De ingenieurs van de sector zijn meer gemotiveerd dan ooit, met innovaties die op middellange termijn ons dagelijkse leven zullen veranderen. Na banden die niet lek kunnen rijden, die energie produceren of bionische banden die van vorm veranderen stelt Goodyear nu de zelfregenererende band voor.
De band is reCharge gedoopt en bestaat uit een loopvlak dat zichzelf kan herstellen dankzij capsules met een biologisch afbreekbare vloeistof op basis van… spinnendraad. De band moet nooit meer worden vervangen, het volstaat om een capsule in het midden van het wiel in te brengen en de band herstelt zichzelf.
Goodyear gaat trouwens verder dan enkel dit nieuwe idee voor te stellen, want het wil verschillende rubbermengsels gaan ontwikkelen op maat van de seizoenen zodat niet twee keer per jaar van bandenset moet worden gewisseld. Sterker nog: de ingenieurs zouden zelfs met behulp van kunstmatige intelligentie de samenstelling van de capsules kunnen personaliseren in functie van je rijstijl. Sciencefiction? Bij Goodyear geloven ze er alvast in.De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!