Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Eén op de vier verkochte BMW’s behoort tot de 3-Serie. Het toont aan hoe belangrijk dit model is voor het Beierse merk, dat nu voor de moeilijke opdracht staat om zijn bestseller te vernieuwen. De esthetische aanpassingen zijn discreet, maar onder de motorkap vindt een revolutie plaats.
Laten we beginnen met de cosmetische details. De 3-Serie berline en Touring hebben een nieuwe blik, met in optie led-koplampen. Ook de achterlichten doen een beroep op die technologie. BMW hertekende ook de voor- en achterbumper. Tot zover de buitenkant. Binnenin kiest BMW voor nieuwe materialen en een aangepast topnavigatiesysteem, dat sneller werkt én gratis zijn kaarten bijwerkt. Nu ja, gedurende drie jaren.
BMW herschikt het gamma. Bij de diesels is er een nieuwe generatie van de tweeliter viercilinder. De 316d (116 pk), 318d (150 pk), 320d (190 pk), 320d Efficient Dynamics (163 pk) en 325d (218 pk) blijven trouw aan de vier cilinders in lijn. Om van een zescilinder te genieten, moet je een 330d (258 pk) of een 335d (313 pk) bestellen.
Bij de benzine vindt een kleine revolutie plaats: voor de eerste keer in zijn geschiedenis krijgt een 3-Serie een driecilinder onder de motorkap. Het gaat om het basismodel, de 318i met 1.5 turbomotor van 136 pk. De 320i en 330i behouden vier cilinders en ontwikkelen respectievelijk 184 en 252 pk. Tot slot wordt het topmodel 335i vervangen door een 340i met bekende zescilinder-in-lijn (nu 326 pk).
Alle motoren zijn beschikbaar met manuele zesversnellingsbak (vernieuwd en met automatische tussengasfunctie bij terugschakelen) of een automaat met acht versnellingen. De xDrive-vierwielaandrijving is ook beschikbaar in combinatie met enkele krachtige motoren. Tot slot kondigt BMW de herlaadbare hybride 330e aan voor 2016. Goed voor 252 pk en een verbruik van 2,1 l/100 km (49 g CO2/km).
Bij een (zeer) sportieve rijstijl heeft de huidige 3-Serie moeite om koetswerkbewegingen onder controle te houden omdat de ophanging te soepel is. BMW lijkt respons te geven aan deze kritiek: de aangepaste ophanging zou iets strakker zijn.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.