Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Het minste wat je kunt zeggen is dat de meningen over de huidige R-6eeks verdeeld zijn: je houdt ervan of je vindt het maar niks. BMW heeft voor de volgende generatie een klassieker ontwerp gekozen, dat nog even agressief oogt. Momenteel is het nog maar een concept, maar we twijfelen er niet aan dat die dicht bij de serieversie staat.
Deze keer zit er een zekere homegeniteit in het design. De getalenteerde ontwerpers hebben zich duidelijk laten inspireren door nieuwste modellen binnen het gamma. De daklijn lijkt dan weer sterk op die van de huidige 6-Reeks.
BMW mag uiteraard niet op zijn lauweren rusten en een coupé voorstellen met een uitrusting die amper veranderd is. Een nauwkeurig onderzoek van de eerste foto’s maakt duidelijk dat het nieuwe model boordevol hightech zit. Zo zou het 10,5 duim grote infotainmentscherm niet misstaan in een woonkamer, terwijl de iDrive en de audio van Bang & Olufsen voor de nodige exclusiviteit zorgen.
Origineel detail: BMW schrijft de xenonverlichting en halogeenlampen af en vervangt ze door verlichting met louter led-technologie. Vraag is of die technologie ook op het seriemodel te vinden zal zijn. Wat er zich onder de motorkap bevindt, is nog een groot geheim
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.