Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
BMW heeft zijn 7-Reeks met een geblindeerde “High Security” versie uitgebreid. Zij volgen hiermee het voorbeeld van Mercedes met de S-Klasse Guard. Bijzonder is dat de pantsering in het normale productieproces geïntegreerd wordt. BMW legt de lat erg hoog en de 7 “High Security” beantwoord aan de BRV 2009 normen. De ruiten voldoen aan de VR7-norm, terwijl de carrosseriedelen door het gebruik van speciaal staal aan de VR9 vereisten beantwoorden.
Bescherming
Het interieur is volledig afgeschermd en de 6 mm dikke ruiten worden met een laagje policarbonaat bekleed. Hierdoor word je bij hevige inslagen tegen binnenvliegende scherven beschermd. Door die maatregelen steeg uiteraard het gewicht en moesten de ingenieurs het remsysteem en de ophanging aanpassen.
Minimum 407 pk
Om de auto enigszins vlot voort te bewegen werden enkel de krachtigste motoren gekozen. De 4,4 liter grote V8 met turbo levert 407 pk, terwijl de V12 van 6000 cc uit de 760 Li een vermogen van 544 pk en een koppel van 750 Nm levert. Ondanks het gewicht van de bepantsering zijn de prestaties uitstekend. In respectievelijk 7,9 en 6,2 seconden sprint de 7 “High Security” naar 100 km/u. De topsnelheid wordt op “slechts” 210 km/u gelimiteerd.
Originele bijkomende uitrusting
In de optielijst voorziet BMW enkele erg bijzondere items. Buiten Run Flat-banden, een intercom en LED-knipperlichten in het radiatorrooster kan je deze 7-Reeks ook nog uitrusten met een opbergruimte voor een mitrailleur, gasdetectie enz …
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!