BMW
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
BMW kondigde het vorig jaar al aan: inductielading voor de 530e iPerformance. Het systeem wordt vanaf nu aangeboden via een leasingformule, en wordt eerst nog getest in Duitsland.
Genoeg van het opladen via een laadkabel? Dan behoort dat binnenkort tot het verleden. BMW biedt nu een laadsysteem aan via inductie voor zijn 530e iPerformance. Het systeem wordt eerst aangeboden in Duitsland. Frankrijk, Groot-Brittannië, Japen en China volgen snel, maar ons land is voorlopig niet aan de beurt.
In de praktijk bestaat het systeem uit twee platen: een onder de auto en een ander in de vloer op een plaats die de klant kiest: in een garage, op een oprit of een parkeerplek. BMW geeft mee dat het systeem perfect bestand is tegen extreem weer. Zodra de twee platen zijn uitgelijnd (er is wat marge, dus er is geen millimeterwerk nodig), begint het laden automatisch.
Daarna zorgt een magnetisch veld voor het opladen van de batterij, zonder fysiek contact, met een vermogen van 3,2 kW. Daardoor wordt de batterij van de BMW 530e iPerformance volledig opgeladen in 3 uur en 30 minuten. Het rendement van het systeem zou 85 procent bedragen. Vooralsnog biedt BMW inductieladen niet aan voor particulieren, maar via een leasingsysteem voor professionele klanten.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!