Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Het is nu ook officieel: BMW presenteert de ‘dakloze’ versie van de M4. Zoals verwacht, staat hij op dezelfde technische basis als de coupé. Maar liefst 431 paarden stuwen jouw kapsel door de wind.
Stijfheid: dat is het probleem van elke cabriolet. Ingenieurs grijpen naar meerdere oplossingen om de structuur te verstevigen van een auto waarvan het dak verwijderd werd. Dat veroorzaakt vaak een aanzienlijk meergewicht. Om dit probleem aan te pakken, gebruikt de M4 Cabriolet edele materialen zoals aluminium en plastic versterkt met koolstofvezel. Toch zet nog 1.750 kg op de weegschaal, 250 kg meer dan de coupé maar 60 kg minder dan de vorige cabriolet.
Het harde plooidak kan bij lage snelheden al rijdend bediend worden, wat een twintigtal seconden duurt.
De ziel van elke M is uiteraard de motor. Hier vinden we met plezier een drieliter zescilinder-in-lijn, die dankzij drukvoeding 431 pk en een koppel van 550 Nm levert. Gelukkig hebben de turbo’s zijn temperament niet ingetoomd, want hij haalt nog altijd 7.600 tr/min. Op het programma staat een manuele zesbak of een automaat met dubbele koppeling en zeven versnellingen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.