Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Met 431 pk en 550 Nm uit zijn dubbel aangeblazen 3.0 zes-in-lijn kan je de gewone BMW M4 moeilijk een eitje noemen. Toch vonden de Duitsers het niet genoeg, en ontwikkelden ze een Competition Pack dat het vermogen naar 450 pk bracht. Vorig jaar gingen ze zelfs helemaal loos met de M4 GTS, een hardcore-versie op maat van het circuit, met maar liefst 500 pk en 600 Nm!
Maar tussen 450 en 500 pk gaapt er natuurlijk een gat, en dat wil BMW nu opvullen met deze M4 CS. Die combineert naar eigen zeggen heel wat elementen van de M4 Competition met inspiratie uit de M4 GTS. Deze gloednieuwe M4 CS ging bovendien op dieet, al gaat het niet om een drastisch crashdieet als de GTS.
Herkennen doe je deze M4 CS aan zijn specifieke splitter uit koolstofvezel onder de voorbumper, zwarte nieren en koolstofvezel lip op de koffer. Bovendien kan je twee specifieke koetswerkkleuren aanstippen voor deze CS, San Marino Blue en Lime Rock Grey, en zijn er specifieke lichtgewicht velgen. Het enige wat niet standaard uit koolstofvezel bestaat? De remmen, al staan dergelijke exemplaren wel in de optielijst.
Maar daar stopt het niet: de Beierse ingenieurs gingen doorheen het koetswerk met het materiaal CFRP aan de slag, plastic dat met koolstofvezel werd versterkt. Zo zou de motorkap bijvoorbeeld aanzienlijk lichter zijn dan het exemplaar op een standaard-M4. Het resultaat? Een leeggewicht van 1.580 kilogram en een lager zwaartepunt.
Ook in het interieur vonden de ingenieurs manieren om gewicht te besparen: de deur- en zijpanelen bestaan uit hernieuwbare ruwe materialen met een koolstofvezel look. Zelfs de deurgrepen werden vervangen door lichtere lussen. Verder baadt het interieur in alcantara, optioneel tot het stuur toe. Aan luxe hoeft het je echter niet te ontberen: BMW beklemtoont dat klimaatregeling en navigatie nog steeds standaard zijn.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.