Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Volgens interne bronnen zou de toekomstige 5 Reeks een zachter ogende lijn en een meer conventionele look krijgen. De toekomstige generatie van de 5 Reeks, codenaam “F10”, zou dus komaf maken met de veelbesproken en strakke lijnen van het huidige model. Deze wijzigingen zouden er voor zorgen dat de nieuwe versie aan de toekomstige Europese normen voor voetgangersveiligheid zal voldoen. Het typische radiatorrooster blijft terwijl de oversteek vooraan ingekort wordt.
De wielbasis groeit met een tiental centimeters en ook de spoorbreedte neemt toe. De totale lengte tenslotte neemt met slechts een tweetal centimeter toe wat er voor zorgt dat de nieuwe 5 Reeks er dus vooral lager en breder zal uitzien.
Onder de motorkap vinden we de gebruikelijke 4, 6 en 8 cilinders van het merk terug. Het is wel mogelijk dat de huidige “down-sizing” trend voor enkele verrassingen zal zorgen met bvb een V8 Turbo met een kleinere cilinderinhoud in plaats van de atmosferische V8 motoren die nu gemonteerd worden. De M5 zal waarschijnlijk een evolutiemodel van de huidige V10 van 5 liter onder de kap krijgen.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.