Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Een topdiesel en een basisbenzine: dat zijn de nieuwe motoren die BMW voorstelt in de X3. Zo breidt het gamma weer wat uit.
Voor deze instapversie grijpt BMW naar zijn nieuwe viercilinder benzinemotor met Twin Scroll-turbo. De krachtbron levert een niet onaardig vermogen van 184 pk bij 4.800 tr/min, een bescheiden toerental voor een benzinemotor. Als koppel kondigt BMW 270 Nm aan die al meteen bij 1.250 tr/min beschikbaar is. Er zijn twee transmissies voorzien: manueel met zes versnellingen en automatisch met acht versnellingen. In beide gevallen snijdt een start-stopsysteem de motor af bij stilstand.
Deze topdiesel is zeker geen slappe kost: onder de motorkap ligt de stevige drieliter zescilinder-in-lijn. Hij ontwikkelt 313 pk bij 4.400 tr/min (wat, voor een diesel, een relatief hoog toerental is) en een koppel van 630 Nm tussen 1.500 en 2.500 tr/min.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!