Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Eerst is er natuurlijk de interesse voor recente sportwagens. Daarnaast is de staat van dit model uitzonderlijk: zo goed als nieuw, met zowat alle opties uit die tijd, waaronder de begeerde hardtop en zelfs een geïntegreerde telefoon die nooit werd gebruikt. Het model heeft bovendien slechts 3.798 mijl op de teller staan, of 6.076 kilometer. De Z8 werd steeds nauwkeurig onderhouden, en “rijdt perfect”. Hij werd door RM Sotheby’s geveild op Amelia Island in Florida en bracht 231.000 dollar of iets meer dan € 216.000 op.
Eind jaren 90 wilde BMW een sportieve opvolger voor zijn 8-Reeks uitbrengen. Daarvoor wilde het stokken in de wielen steken bij prestigieuze constructeurs als Porsche en Ferrari. De Z8 werd onthuld in 1999 en viel meteen in de smaak. Met zijn evenwicht en agressieve looks deed hij denken aan een van de mooiste BMW’s ooit: de 507.
Onder de motorkap stopte BMW de meest opvallende motor die het merk toen had: de V8 uit de M5. Dat 4,9 liter grote blok ontwikkelde 400 pk en was gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak. Daardoor haalde de achterwielaandrijver 100 km/u in 4,7 seconden. Het weggedrag liet meer te wensen over: BMW vond het niet nodig om een sperdifferentieel te voorzien.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.