Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Brabham Automotive presenteert zijn supercar voor circuit. Een atmosferische 5.4 V8 met 700 pk voor een 900 kilogram lichte auto uit koolstofvezel? Dat belooft vuurwerk.
Brabham Automotive werd onlangs opgericht door David Brabham, zoon van de legendarische Jack Brabham. Brabhams eerste model wordt de BT62. Die zal uitsluitend geschikt zijn voor circuit en privéterrein. Het merk plant slechts 70 exemplaren. Die zullen een miljoen pond per stuk kosten, zo’n 1,13 miljoen euro exclusief btw. Voor dat budget mogen de gelukkige eigenaars wel een “intensieve rijtraining” volgen.
Geen elektromotor of batterijen: onder de motorkap van deze “ouderwetse” supercar zit een 5,4 liter grote atmosferische V8. Die produceert 710 pk en 667 Nm. Dat vermogen gaat via een sequentiële raceversnellingsbak met zes verzetten naar de grond.
Dat vermogen is meer dan toereikend voor deze Brit. Door het intensieve gebruik van koolstofvezel weegt hij namelijk amper 972 kilogram. Deze rivaal voor de McLaren Senna GTR moet dus explosieve prestaties neerzetten. Nog een laatste weetje: de Brabham BT62 produceert 1.200 kilogram neerwaartse druk, tegenover 1.000 kilogram voor de McLaren.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.