Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De Bugatti Type 57 is waarschijnlijk een van de meest legendarische auto’s van het luxemerk. Hij werd geproduceerd van 1934 tot 1940 en kende heel wat varianten. De 3,3 grote achtcilinder-in-lijn produceerde aanvankelijk 135 pk, maar werd doorheen de jaren opgevoerd.
In de 57S bijvoorbeeld, waarbij de S staat voor “Surbaissé” of “verlaagd”. De 57S wordt beschouwd als de sportvariant van dit Bugatti-model, die toen goed was voor 175 pk. De bekendste typeaanduiding is wellicht “57SC”: deze versie kreeg nog een compressor, die het vermogen deed stijgen tot 200 pk.
Dit exemplaar, met chassisnummer 57513, belandde bij de Parijse koetswerkbouwer Vanvooren. Die voorzag in totaal slechts drie stuks van de Bugatti Type 57S van een koetswerk, waardoor chassisnummer 57513 bijzonder exclusief is. Zeker als je weet dat Bugatti slechts 48 exemplaren van de Type 57S produceerde.
De oorspronkelijke eigenaar verkocht zijn Bugatti Type 57S Cabriolet uit 1937 in 1962 door aan de Brit T.A. Roberts. Die voorzag de bolide van zijn huidige kleur, en wisselde in de jaren 70 de motor om voor de motor van een Type 57 G-race-exemplaar. Gelukkig hield hij de originele motor bij, en die werd terug geïnstalleerd toen de Bugatti in de jaren 90 werd doorverkocht aan de huidige Amerikaanse eigenaar.
Uniek is bovendien dat dit het enige model van de drie Vanvoorens is dat nog steeds zijn originele chassis, motor, versnellingsbak en koetswerk heeft, naast nog heel wat andere originele onderdelen. De Bugatti werd immers nog nooit gerestaureerd, en is dus in bijzonder originele staat bewaard gebleven.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.