Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Droom je van een nieuwe Bugatti Veyron maar staat er nog altijd geen op de oprit? De tijd begint te dringen: Bugatti bouwt nog exact vijftig stuks en dan is het einde verhaal voor de supersportwagen.
Bugatti heeft net zijn 400ste Veyron verkocht, één van de zes speciale series genoemd naar historische racefiguren. Het feestmodel in kwestie is een Grand Sport Vitesse Jean-Pierre Wimille, een bolide met 1.200 pk en een prijskaartje van 2,13 miljoen euro zonder belastingen.
Samen met alle speciale series is de volledige Veyron-oplage beperkt tot 450 exemplaren. De volledige productie van de coupé (300 stuks) is verkocht, maar van de open variant zijn er nog 50 (van de 150 stuks) beschikbaar. Aan het huidige verkooptempo kan Bugatti nog een kleine twee jaar voort, tegen dan moet een opvolger klaar zijn.
Na een moeizame ontwikkeling begon in 2005 eindelijk de serieproductie van de Veyron 16.4 (1.001 pk), een prestigeproject waarmee Volkswagen-topman Ferdinand Piëch de knowhow van zijn groep wilde etaleren. In 2008 kwam er een vervolg met de open variant Veyron 16.4 Grand Sport. In 2010 volgde de 1.200 pk sterke Veyron 16.4 Super Sport en in 2012 de roadsterafgeleide, de Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse.
Winst heeft Bugatti nog niet gemaakt: op de 400 stuks werd tot nu toe een verlies van circa 1,7 miljard euro geboekt.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.