Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Nadat het begin dit jaar een conceptmodel voor een elektrische SUV voorstelde, toont het Chinese Byton nu zijn interpretatie van de berline van morgen. De autonome en elektrische auto moet de Tesla Model S het vuur aan de schenen leggen.
Begin dit jaar toonde de jonge Chinese start-up Byton op de CES-beurs in Las Vegas een indrukwekkende elektrische, autonome en geconnecteerde SUV-conceptauto, de “Crossover Concept”. Byton gaat rustig door op het andere salon voor nieuwe technologieën: CES in Shanghai. Daar toont het een futuristische berline die K-Byte Concept heet, eveneens 100 procent elektrisch is en in hoge mate autonoom rijdt.
De Chinezen willen beide conceptcars snel in productie brengen. De SUV moet volgend jaar in China aan zijn carrière beginnen om vanaf 2020 ook de Amerikaanse en Europese markt aan te pakken. De berline staat gepland in 2021.
De K-Byte Concept moet in zijn productieversie autonoom kunnen rijden op niveau 4, met andere woorden volledig autonoom, zonder menselijke interventie. De conceptcar heeft daarom heel wat sensoren en lidars.
De technische basis is dan weer die van de SUV, en de berline zou naar keuze door een of twee elektromotoren aangedreven kunnen worden. Ook voor batterijen zou er de keuze zijn tussen een module van 71 kWh en een van 95 kWh. Een concurrent voor Tesla dus, zeker omdat Byton een prijs vooropstelt van minder dan 50.000 dollar, of 42.500 euro.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.