Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Genesis, het luxemerk van Hyundai, wordt bij zijn officiële entree op de Europese markt met felicitaties onthaald door EuroNCAP. Zijn grote berline G80 en SUV GV80 kregen elk een topscore van 5 sterren, met uitstekende scores in de verschillende categorieën.
Ze scoren vooral goed voor de bescherming van volwassen inzittenden, met in beide gevallen 91 procent dankzij een veiligheidsuitrusting op het niveau van hun prestigieuze aspiraties. Zo zijn ze bijvoorbeeld uitgerust met een centrale airbag tussen de voorste passagiers die uitklapt bij een zijdelingse aanrijding.
De Citroën C4 moet daarentegen genoegen nemen met 4 sterren. Dat is een “respectabele” score volgens Michiel Van Ratingen, de algemene secretaris van EuroNCAP, die echter wel opmerkt dat “het resultaat veel beter had kunnen zijn met een meer nauwgezette ontwikkeling”.
De Fransman lijkt vooral te kampen met zwakke plekken bij de bescherming van volwassen inzittenden en van voetgangers, en door de werking van zijn elektrische hulpsystemen, met scores van respectievelijk 76, 57 en 63 procent op deze onderdelen. Hij krijgt gelukkig wel een beter resultaat van 83 procent voor de bescherming van kinderen aan boord.
Omdat de testprotocollen voor 2021 identiek zijn aan die van 2020 kunnen we het resultaat van de Citroën vergelijken met dat van de Seat Leon die vorig jaar is getest. De Spanjaard behaalde toen de maximale 5 sterren dankzij scores in dezelfde categorieën van respectievelijk 92 procent (volwassenen), 71 procent (voetgangers), 80 procent (elektronische hulpmiddelen) en 88 procent (kinderen).Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.