Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Met de C5 Aircross brengt Citroën een middelgrote SUV op de markt. Hij is 4,50 m lang, 1,84 m breed en 1,67 m hoog. De SUV is meteen als Citroën herkenbaar dankzij de dubbele rij koplampen vooraan en de karakteristieke “Airbump” op de flanken. Net als de Citroën C3 en C4 Cactus dus.
Binnenin mikt deze middelgrote Fransman op comfort op alle vlakken: heel wat opbergvakken, voorzetels met optionele massagefunctie, en een 8 duim groot touchscreen met Apple CarPlay en de mogelijkheid om je smartphone draadloos op te laden.
Rijhulpsystemen mogen uiteraard niet ontbreken, en die worden weergegeven op het 12,3 duim grote digitale instrumentenpaneel. Zo is er onder meer verkeersbordherkenning, een adaptieve snelheidsregelaar, rijstrookassistentie, een 360-gradencamera, enzovoort.
En dan zijn er nog de wereldpremières natuurlijk: de “Progressive Hydraulic Cushions”, waarbij er hydraulische druklagers in de schokdempers worden gebruikt. Citroën wil daarmee het rijcomfort op oneffenheden gevoelig verhogen, en naar eigen zeggen het effect van een “vliegend tapijt” creëren.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.