Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
4,85 m lang, 2m breed en slechts 1,37 m hoog, en ook de lange wielbasis valt op. De stijl sluit geen compromissen: de Citroën gaat atypisch voor gespierde golvende lijnen. Gaat het merk de sportieve toer op? In het interieur heb je een zonnebril nodig, want het geel doet pijn aan de ogen! Het vloeiende en eenvoudige interieur maakt volop gebruik van multimediaschermen.
Citroën was lange tijd een voorvechter van diesel, maar kiest met dit concept voor een plug-inhybride met een benzinemotor van 150 tot 200 pk en een elektromotor van 80 kW. Het gecombineerde vermogen bedraagt 300 pk! Zuiver elektrisch is er een rijbereik van zo’n 60 kilometer mogelijk. Het opladen van de batterijen duurt 2u30 tot 4u30.
De Citroën zit ook tjokvol technologie. Zo zijn er camera’s in plaats van achteruitkijkspiegels, en een HD-camera binnenin die de weg filmt, zoals bij de gloednieuwe C3 het geval is. Smartphones kunnen via inductie worden opgeladen, passagiers beschikken over tablets, de chauffeur en voorste passagier hebben een groot aanraakscherm, en de ruimtelijk doordachte stereo heeft onder meer speakers in de hoofdsteunen.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!