Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De tweede Duster werd onthuld in 2017 en ondergaat een kleine facelift in september. Uiterlijk kunnen we moeilijk van een volledige make-over spreken. Enerzijds omdat de Duster nog voldoende aantrekkingskracht lijkt te hebben, want hij was in 2019 nog de SUV die de meeste particuliere kopers in Europa wist te verleiden. Maar ook omdat Dacia zich getrouw aan zijn eigen credo beperkt tot zo weinig mogelijk investeringen. De meest oplettenden zullen een nieuwe Y-vormige lichtsignatuur ontdekken en een gemoderniseerd radiatorrooster.
Aan het kleurenpalet wordt de tint Orange Arizona toegevoegd. Verder is de Duster het eerste Dacia-model met led-richtingaanwijzers. Vreemd genoeg heeft hij echter nog geen recht op het nieuwe merklogo.
De Duster ondergaat verder een aantal doelgerichte aanpassingen (hertekende achterspoiler en nieuwe velgen) om de stroomlijn te verbeteren en de CO2-uitstoot licht te drukken – tot 5,8 g/km minder in de 4x4-versie.
Maar de meest tastbare evoluties zijn in het interieur te vinden. De Duster krijgt een nieuwe bekleding en een middenconsole met een grote verschuifbare middenarmsteun. Bovendien krijgt hij een nieuw aanraakscherm van 8 duim. Dat geeft onder meer draadloos toegang tot de diensten van Apple CarPlay en Android Auto, naar het voorbeeld van zijn recente kleine broer Sandero.
Op mechanisch vlak keert de automatische versnellingsbak terug naar de Duster-catalogus. De 1.3 TCe 150 pk kan namelijk worden gecombineerd met een gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling EDC met zes verhoudingen. Verder blijft het motorenpalet mooi volledig, met versies op diesel, benzine en LPG en twee of vier aangedreven wielen.
De gefacelifte Duster komt in september op de markt. In België ligt de prijsvork tussen 13.190 en 20.590 euro.
Ben jij op zoek naar een Dacia ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Dacia zoekertjes nu hier:
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!