Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Middenvakrijders, chauffeurs die geen richtingaanwijzer gebruiken of agressieve chauffeurs: we ergeren er ons allemaal aan. Dit zijn volgens Touring onze tien grootste ergernissen op de weg.
Touring hield de rondvraag bij 1.200 mensen en stelde vast dat we ons het meest ergeren aan iemand die zijn richtingaanwijzers niet gebruikt (41 procent). “Geen richting aangeven wanneer je van rijstrook wisselt of stopt is al een gewoonte sinds de uitvinding van de richtingaawijzer”, zegt Touring.
Met krachtig remmen en optrekken en obscene gebaren werken agressieve chauffeurs zowat een derde van de respondenten op de zenuwen. Hardnekkige middenvakrijders vervolledigen de top 3. Wie onnodig op het middenvak blijft hangen riskeert een boete van 58 euro en irriteert 31 procent van de respondenten.
Onaangepaste snelheid en bumperkleven worden ook maar matig geapprecieerd. Een kruispunt blokkeren, andere weggebruikers de pas afsnijden, dubbel parkeren en door het rood rijden maken het lijstje af.
De volledige top 10:
1. Geen richtingaanwijzer gebruiken: 41%
2. Agressief rijden: 33%
3. Middenvakrijden: 31%
4. Onaangepaste snelheid: 29%
5. Bumperkleven: 24%
6. Een kruispunt vastzetten: 21%
7. Andere weggebruikers de pas afsnijden: 17%
8. Dubbel parkeren: 11%
9. Door het rood rijden: 8%
10. Controles tijdens de spitsuren: 2%
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!