BMW
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Wie op zoek is naar een break, kan heel wat richtingen uit: van compact tot XXL. Wij helpen graag kiezen. Dit zijn 5 modellen die ons charmeren door hun verrassende ruimte, rijgedrag of design.
Deze Japanse break kreeg recent een facelift, en blijft een interessante outsider. Zijn atmosferische benzinemotoren zullen niet meteen in de smaak vallen bij chauffeurs die turbokoppel gewoon zijn, maar kijk je daar voorbij, dan krijg je een comfortabele, fijn sturende en goed uitgeruste break. Met 522 tot 1.664 liter wel niet de grootste in zijn segment.
Toegegeven: het is even slikken bij de aankoopprijs. Maar deze E-Klasse is wel de ruimste break van het Duitse drietal, dat verder nog bestaat uit de 5-Reeks Touring en Audi A6 Avant: 640 liter, tegenover 570 liter voor de BMW en 565 liter voor de Audi. Wie genoeg betaalt, kan zijn E-Klasse Break omtoveren tot een paleis op wielen, met luxe-, comfort- en veiligheidsopties à volonté.
Wil je nog meer ruimte, dan kom je terecht bij deze Skoda Superb Combi. De grootste Tsjechische break combineert 660 liter aan laadruimte met Volkswagen-kwaliteit, maar voor een iets zachter prijskaartje. Voeg daar nog enkele vernuftige vondsten aan toe om de kofferruimte in te delen en het leven aan boord comfortabeler te maken, en je krijgt de perfecte gezinsbreak.
Een formaat kleiner is de Skoda Octavia Combi een van de populairste breaks in ons land. Toch is deze Golf Variant niet zomaar over te slaan. Zijn vanafprijs ligt niet veel hoger, zijn kofferruimte is met 605 liter verrassend ruim en amper 5 liter kleiner dan die van de Octavia. De Golf heeft ook een ruim aanbod aan motoren, tot en met een heuse R-versie.
Deze aantrekkelijk gelijnde Zweed is heel wat groter geworden dan zijn voorganger. Dat merk je ook aan de kofferruimte: die is bijna 100 liter groter en bevat nu 529 liter aan kofferinhoud. Wie de V90 te groot vindt, kan dus zeker ook bij deze V60 terecht: zijn interieur straalt dezelfde zen-sfeer uit, en hij kan even luxueus worden aangekleed. Dan loopt zijn prijskaartje weliswaar op. Is trouwens beschikbaar in twee hybrideversies.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!