Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De huidige Audi A1 is vandaag acht jaar op de markt en wordt binnenkort volledig vernieuwd. Aan de foto van het dashboard te zien, staan er stevige technologische evoluties op het programma.
De kleinste auto uit de Audi-catalogus werd voor het eerst voorgesteld in 2010. Zijn opvolger wordt over enkele dagen onthuld. In afwachting daarvan toont Audi op zijn Twitter-account een eerste foto van het dashboard. Dat laat een haptisch scherm zien dat een groot deel van het dashboard inneemt. De foto toont de technologische evolutie die de kleine A1 te wachten staat.
Het grote infotainmentscherm lijkt op iets wat we uit de grotere modellen kennen, zoals de A8, Q8, A7 en A6. Toch zien we hier geen tweede scherm onderaan. In plaats daarvan wordt de klimaatregeling met klassieke knoppen bediend.
Het tweede scherm aan boord wordt volgens Audi de Virtual Cockpit. Het configureerbare digitale instrumentenpaneel wordt in zowat alle recente Audi-modellen aangeboden. Technisch staat deze tweede generatie A1 op het recente compacte moduleerbare MQB A0-platform van de Volkswagen-groep. Dat doet al dienst onder de Seat Ibiza en Volkswagen Polo. Het is deels door die aanpassing dat de productie van de A1 verhuist van Vorst naar het Spaanse Martorell. De volgende A1 rolt namelijk van de band bij de Seat Ibiza en Arona in de Seat-fabriek.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.