Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Armor, een Franse producent van organische zonnefilms, en Gazelle Tech, een startup die vederlichte elektrische autootjes wil bouwen die half zoveel verbruiken als een Seat Mii Electric, hebben de handen in elkaar geslagen voor een merkwaardig soort autohoes. De hoes heeft een ingebouwde film die stroom opwekt door blootstelling aan zonnestralen en geeft zo extra rijbereik aan de elektrische auto. Nog gekker is dat de hoes in de auto ingebouwd is en zichzelf op- en afrolt wanneer de vierwieler wordt geparkeerd. De hoes zit in opgerolde toestand opgeborgen in de achterbumper. Twee treklussen lopen door rails over de auto tot helemaal vooraan en trekken daarbij de hele autohoes mee, zodat die wordt opengerold. Wanneer je de auto weer nodig hebt, keert het proces om en verdwijnt het geheel weer in de bumper. In het filmpje verloopt heel de mechaniek nog stroef en duiken veel vragen op over hoe de hoes honderden keren kan worden uitgerold zonder in de knoop te slaan, maar dit is nog maar een prototype. Armor zegt dat zijn zonnefilm in elk geval 50.000 keer kan worden opgerold voor er capaciteitsverlies optreedt. Het is duidelijk dat het hele project nog in de kinderschoenen staat, maar het idee lijkt wel steek te houden.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.