Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Deze 308 GTBi heeft zijn V8 niet ingeruild voor een elektromotor, maar wel voor een… viercilinder, van Honda. Die is 2,4 liter groot (tegenover 2,9 liter voor de oorspronkelijke motor) en gebruikt bovendien een turbo om het tot 500 pk te schoppen, het dubbele van wat de 308 voordien had.
De geestelijke vader van de transformatie is de Amerikaan Mike Burroughs, die voor tuner Stanceworks werkt. De bedoeling was om het vermogen van de Ferrari gevoelig op te krikken zonder het budget overdreven hoog te laten oplopen. Maar omdat het hart van een Ferrari toch nog altijd zijn motor is, zijn we niet zeker dat deze operatie de fans van het merk kan overtuigen…
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!