Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een Zwitser biedt zijn Tesla Roadster uit 2012 te koop aan op de tweedehandssite carforyou.ch. De eerste Roadster was de auto die de industrie ertoe heeft gebracht om lithium-ionbatterijen te gaan gebruiken om EV’s aan te drijven en het was ook het eerste model van wat vandaag de meest waardevolle constructeur ter wereld is. Tweedehandsexemplaren van de Roadster, die nieuw meer dan 100.000 euro kostte, wisselen vandaag niet voor minder dan 70.000 euro van eigenaar. De auto uit deze annonce lijkt echter al even sterk in waarde gestegen als het aandeel van Tesla: de verkoper wil er 1,39 miljoen Zwitserse frank of zo’n 1,3 miljoen euro voor. Waarom?
Dit is exemplaar met chassisnummer 2500, oftewel het allerlaatste exemplaar dat ooit is gebouwd. Bovendien heeft de auto nooit gereden (er staat 200 kilometer op de teller) en zitten de plastic beschermhoezen van de fabriek nog over het stuur, de pedalen en de handremhendel. De auto zou een unieke afwerking in een specifieke witte kleur hebben en het hele Tesla-team zou zijn handtekening op de batterij hebben gezet.
De Roadster is duidelijk gekocht als speculatieobject, want hij heeft 8 jaar lang geparkeerd gestaan op zachte blokken om de banden te sparen en met de batterij op een optimaal niveau om ze zo gezond mogelijk te houden. Zonder enige ironie schrijft de verkoper in zijn zoekertje: “Beeld je eens in dat je net zoals iedereen de kans hebt gemist om een Ferrari 250 GTO te kopen voor de prijzen echt door het plafond gingen; vandaag heb je die kans weer met dit bijzondere collector’s item van de meest waardevolle autobouwer ter wereld”.Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!