BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Twee maand geleden trok Gordon Murray, het genie achter talrijke Formule 1-bolides en de McLaren F1, het doek van zijn nieuwe hypercar, de T.50. Vandaag onthult hij een vierwieler die uit een heel ander vaatje tapt. De Motiv is net zoals de racewagens die hij ooit bedacht een eenzitter en met zijn 2,5 meter lang, 1,6 meter hoog en 1,3 meter smal is hij nog kleiner dan de eerste Smart Fortwo. De aandrijving is puur elektrisch en de auto heeft een vermogen van 20 kW of zo’n 27 pk. Een accu van slechts 17,3 kWh brengt hem 100 kilometer ver, met een top van 65 km/u. Omdat hij zonder batterijen minder dan 450 kilo weegt, mag hij worden ingeschreven als ‘gemotoriseerde vierwieler’ in plaats van als auto, waardoor heel wat normen soepeler zijn. Toch belooft Murray dat de zetpil op vier wielen voldoet aan dezelfde veiligheidsstandaarden als een volwaardige auto. Het interieur is extreem moduleerbaar zodat de Motiv ook een tweezitter kan worden of plaats kan bieden aan een rolstoel. Hij kan ook vol cargo worden gestouwd, want een bestuurder is niet nodig: de Motiv rijdt autonoom. We zeiden het al: op alle vlak een tegenpool van de T.50…
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...