BMW
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Begin dit jaar maakten we kennis met de shortlist van 7 laatste kandidaten die nog konden meedingen naar de gegeerde titel van “Auto van het Jaar” voor jaargang 2021. Die prijs wordt uitgereikt door professionele autojournalisten uit Europa (59 journalisten uit 22 landen).
Traditioneel wordt de winnaar begin maart bekend gemaakt tijdens het Salon van Genève. Omdat die beurs dit jaar echter niet doorgaat heeft de organisatie de resultaten onthuld in een online conferentie.
De Toyota Yaris, waar wij hier op de redactie veel positieve gevoelens aan overhielden na de tests van zowel de hybride versie als van de verbluffende gespierde GR, wint dit jaar de titel met 266 punten. Hij heeft een kleine voorsprong op de nieuwe elektrische Fiat 500 (240 punten) en de SUV-coupé Cupra Formentor (239 punten).
De Volkswagen ID.3 landt pas op de vierde plaats (224 punten), voor de Skoda Octavia (199 punten), de Land Rover Defender (164 punten) en de nieuwe Citroën C4 (143 punten).
Het is de derde keer dat de prijs naar een Toyota gaat: in 2000 ging hij al eens naar de toenmalige Yaris en in 2005 naar de Prius.Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!