Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De Chinese autogigant Dongfeng heeft aangekondigd dat het dit jaar naar Europa wil trekken met drie modellen van zijn premiummerk Voyah.
De Chinese autoreus Dongfeng heeft besloten om ook naar Europa te komen met zijn premiummerk Voyah. Zoals veel van zijn landgenoten heeft Dongfeng besloten zich eerst in Noorwegen te vestigen, gevolgd door andere landen zoals Zwitserland, Finland, en later nog Duitsland, Frankrijk en Italië. Tegen het einde van het jaar hoopt de Chinese constructeur ook Spanje en Portugal aan te doen.
Enkel de SUV Voyah Free is voorlopig beschikbaar in Europa. Hij wordt enkel uitgerust met twee elektromotoren voor een totaal vermogen van 360 kW (489 pk) en met een batterij van 108 kWh, waarmee hij tot 630 km autonomie haalt. Nog twee andere modellen komen binnenkort in het gamma van de constructeur: de monovolume Dream en de berline Passion. Die eerste beschikt over 320 kW (435 pk) en 510 of 650 km autonomie, afhankelijk van of je zijn batterij van 82 of 108 kWh kiest. Het tweede model krijgt 375 kW (510 pk) en kan tot 580 km afleggen dankzij zijn batterij van 82 kWh, of zelfs 730 km met het pakket van 108 kWh! Maar opgelet, al deze cijfers zijn berekend volgens de Chinese normen, die veel gunstiger zijn dan onze WLTP-norm in Europa.
Op dit moment kennen we enkel nog de Noorse en Zweedse prijzen van de SUV Free. Die begin vanaf 719.000 Noorse kronen, ofwel iets meer dan 65.000 euro, en vanaf 69.990 Zwitserse frank, of iets minder dan 74.000 tegen de huidige wisselkoersen. Ter vergelijking: dat komt ongeveer overeen met de prijs van een Audi Q8 e-tron op deze markten. Voor de rest van de Europese prijzen van de twee andere modellen van Voyah zullen we nog even moeten wachten.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.