Een opfriskuur voor de Ford Mustang

De Amerikanen waren als eerste aan de beurt, maar nu is het ook voor ons zover: de Ford Mustang krijgt een opfriskuur. Met kleine en grote wijzigingen…
  • Bervoets Wim
  • 11 september 2017

Laat ons beginnen met de kleine wijzigingen. Die vinden we vooral terug op het koetswerk: vooraan en achteraan werd de pony car lichtjes hertekend. Voortaan krijg je standaard led-lichten, en er komen drie nieuwe koetswerkkleuren en enkele nieuwe velgen bij. Ten slotte is er een in- en uitschakelbare sportuitlaat om je buren ’s morgens en ’s avonds hun rust te gunnen.

Digitaal

Binnenin gebruikt Ford nieuwe materialen voor de afwerking, en breidt het merk de keuzemogelijkheden uit. Zo kan je voortaan de verwarmde en gekoelde zetels en het verwarmde stuur op alle modellen aanstippen. Het instrumentenpaneel kan digitaal worden gekozen, op een scherm van 12 duim. Net als bij de meest recente Ford-modellen maakt de Mustang voortaan aanspraak op de modernste evolutie van het infotainmentsysteem, SYNC 3, dat compatibel is met Android Auto en Apple CarPlay.

Veiligheidsupdate

De veiligheidsvoorzieningen krijgen uiteraard ook een update: een aanrijdingswaarschuwing met voetgangerherkenning, adaptieve snelheidsregelaar en rijstrookassistentie behoren voortaan allemaal tot de mogelijkheden.

Meer en minder pk’s

Onder de motorkap verandert er wat meer. De atmosferische 5.0 V8 produceert voortaan meer vermogen: in totaal 450 pk. De 2.3 EcoBoost-viercilinder boet dan weer aan vermogen in: door de strengere uitstootnormen produceert hij voortaan nog maar 290 pk. Er maakt een gloednieuwe tientrapsautomaat zijn opwachting, maar de manuele zesversnellingsbak blijft nog steeds verkrijgbaar. De burnoutfunctie, “Electronic Line Lock”, is voortaan ook verkrijgbaar op de 2.3 EcoBoost.

Finetuning

De Ford-ingenieurs pasten het chassis ook aan. De schokdempers werden opnieuw afgesteld voor meer stabiliteit in de bochten en de achterophanging werd wat stijver. Dikkere antirolstangen moeten een snediger rijgedrag opleveren. Optioneel is er een adaptieve MagneRide-ophanging verkrijgbaar.

De gefacelifte Ford Mustang is leverbaar vanaf 2018.

Meer lezen over:

Over de auteur: Bervoets Wim Wim Bervoets is redacteur bij Vroom sinds 2016. Hij interesseert zich voor alles van stadsauto’s tot sportwagens, en kijkt met een open blik naar de mobiliteit en brandstoffen van de toekomst.
Toch droomt hij nog altijd van een Lotus Elise...

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Scoop: Audi A6 e-tron ook als S en RS?

Scoop: Audi A6 e-tron ook als S en RS?

Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.

Bugatti: eerste blik op nieuwe hypercar met V16!

Bugatti: eerste blik op nieuwe hypercar met V16!

De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.

Polestar 5 laadt op in 10 minuten!

Polestar 5 laadt op in 10 minuten!

Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!

Cupra Formentor en Leon nu nog pittiger!

Cupra Formentor en Leon nu nog pittiger!

Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km