Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Laat ons beginnen met de kleine wijzigingen. Die vinden we vooral terug op het koetswerk: vooraan en achteraan werd de pony car lichtjes hertekend. Voortaan krijg je standaard led-lichten, en er komen drie nieuwe koetswerkkleuren en enkele nieuwe velgen bij. Ten slotte is er een in- en uitschakelbare sportuitlaat om je buren ’s morgens en ’s avonds hun rust te gunnen.
Binnenin gebruikt Ford nieuwe materialen voor de afwerking, en breidt het merk de keuzemogelijkheden uit. Zo kan je voortaan de verwarmde en gekoelde zetels en het verwarmde stuur op alle modellen aanstippen. Het instrumentenpaneel kan digitaal worden gekozen, op een scherm van 12 duim. Net als bij de meest recente Ford-modellen maakt de Mustang voortaan aanspraak op de modernste evolutie van het infotainmentsysteem, SYNC 3, dat compatibel is met Android Auto en Apple CarPlay.
De veiligheidsvoorzieningen krijgen uiteraard ook een update: een aanrijdingswaarschuwing met voetgangerherkenning, adaptieve snelheidsregelaar en rijstrookassistentie behoren voortaan allemaal tot de mogelijkheden.
Onder de motorkap verandert er wat meer. De atmosferische 5.0 V8 produceert voortaan meer vermogen: in totaal 450 pk. De 2.3 EcoBoost-viercilinder boet dan weer aan vermogen in: door de strengere uitstootnormen produceert hij voortaan nog maar 290 pk. Er maakt een gloednieuwe tientrapsautomaat zijn opwachting, maar de manuele zesversnellingsbak blijft nog steeds verkrijgbaar. De burnoutfunctie, “Electronic Line Lock”, is voortaan ook verkrijgbaar op de 2.3 EcoBoost.
De Ford-ingenieurs pasten het chassis ook aan. De schokdempers werden opnieuw afgesteld voor meer stabiliteit in de bochten en de achterophanging werd wat stijver. Dikkere antirolstangen moeten een snediger rijgedrag opleveren. Optioneel is er een adaptieve MagneRide-ophanging verkrijgbaar.
De gefacelifte Ford Mustang is leverbaar vanaf 2018.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.