Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Concepts zijn cool: ze zijn vaak heel eigenzinnig en hebben gesofisticeerde technologie, soms op het gekke af. Maar zodra ze in productie gaan, wordt het meestal nogal saai. Met de LE Concept bekent Infiniti meteen kleur: deze auto gaat zeker in productie, maximaal over twee jaar.
Ondanks een elektromotor die wellicht minder opwindend is dan een traditionele verbrandingsmotor, behoudt deze Infiniti de stijlkenmerken van de ‘conventionele’ modellen van het merk, zoals een golvende gordellijn en een lange motorkap. De achterkant oogt vrij massief.
Het toppunt van het spektakel is één van de manieren waarop de batterij herladen wordt. Dat kan niet alleen via een traditioneel stopcontact of snel laadpunt, maar ook via inductie. Zonder draad dus, via een platform dat in je garage geïnstalleerd wordt en je batterijen weer energie geeft zonder dat je kilometers kabels nodig hebt.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!