MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Het verhaal begint met een YouTube-video van het BBC-autoprogramma Top Gear waarin de Tesla Model S wordt vergeleken met de Porsche Taycan. Tijdens een dragrace slaagt de Porsche erin om de Tesla af te schudden door van 0 naar 60 mijl per uur (96 km/u) op te trekken in 2,61 seconden tegenover 2,68 seconden voor zijn Amerikaanse rivaal. Musk reageerde als door een wesp gestoken: “De cijfers kloppen niet. In de video is te zien hoe de Tesla Model S in “Range Mode” staat, dus de vergelijking is niet eerlijk”. Ter info: Range Mode is een stroombesparende rijmodus waardoor het rijbereik van de Tesla toeneemt, maar die uiteraard ook gevolgen heeft voor de prestaties. Bovendien gebruikt Top Gear voor de Porsche wel de launch control, maar in de Tesla blijft de supersnelle Ludicrous-modus uitgeschakeld. Musk is duidelijk nog niet bekomen van het debacle van bijna 10 jaar geleden, toen Top Gear volgens hem een test van de Tesla Roadster zou hebben vervalst om de indruk te wekken dat de auto rommel was.
Musk is er dus van overtuigd dat zijn Model S
de Taycan had moeten kloppen en dat Top Gear de boel belazerd heeft. Om niets
aan het toeval over te laten, heeft hij echter aangekondigd dat Tesla een
software-update zal uitsturen waardoor alle recente modellen (Model S, X en 3)
een vermogensboost van 3 tot 5 procent krijgen. Dat lijkt niet veel, maar in de
krachtigste Model S Performance is dat toch goed voor 50 pk. Of anders gezegd:
de strijd tussen Porsche en Tesla is nog niet gestreden, maar de winnaar is de
Tesla-klant, die plots tientallen pak’s cadeau krijgt…
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.