Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het “Airbus van de batterijen”-project komt eindelijk op gang.
De Duitse minister van economie Peter Altmaier en zijn Franse collega Bruno Lemaire investeren 5 tot 6 miljard euro in een project om een Europese batterijgigant te creëren die door sommigen al de “Airbus van de batterijen” wordt gedoopt. Het bedrag moet de Aziatische suprematie in de sector doorbreken. Europa zou bijna 1,2 miljard euro in overheidssubsidies vrijmaken, de rest komt van private investeerders.
Een eerste fabriek zou open gaan in Frankrijk, met bijna 200 banen. Daarna worden er nog twee fabrieken gepland, een in Duitsland en een andere in Frankrijk, met telkens nog eens 1.500 banen. Die laatste zullen klassieke batterijen produceren, en vanaf 2026 zogenaamde ‘solide’ batterijen van de vierde generatie. Volgens schattingen zou de markt van batterijen voor elektrische auto’s en voor de opslag van zonne- en windenergie meer dan 45 miljard euro waard worden.
Andere Europese lidstaten hebben ook al interesse getoond in het consortium, net als privé-investeerders zoals Solvay, Siemens, Manz, PSA-Opel en Saft.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!