Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Europa is het eens over een voorstel om de CO2-uitstoot van nieuwe auto’s te beperken. Tegen 2030 moet die uitstoot 40 procent lager liggen.
In het voorstel dat begin oktober werd aangenomen, wil Europa de uitstoot van het volledige Europese wagenpark tegen 2030 met 40 procent verminderen. Dat is meer dan de 30 procent die de Europese Commissie eerst voorstelde. Tegen 2025 moet een tussentijdse doelstelling van 20 procent behaald worden. Het voorstel wordt nu op de Europese Raad behandeld om de finale doelstellingen voor de constructeurs vast te leggen.
Het voorstel bevat nog een andere ambitieuze doelstelling: de constructeurs moeten garanderen dat uitstootvrije voertuigen of voertuigen met een CO2-uitstoot van minder dan 50 g/km in 2030 minstens 35 procent van de verkoop van nieuwe auto’s en bestelwagens uitmaken. Tegen 2025 moet dat marktaandeel 20 procent bedragen. Op dit moment bedraagt het aantal nieuw ingeschreven elektrische auto’s in Europa minder dan 1,5 procent.
Constructeurs die de doelstelling niet halen, moeten boetes betalen. Het geld van die boetes gaat naar een budget om “werknemers die getroffen worden door de evoluties in de autosector verder op te leiden”. De beleidsmakers pleiten ook voor ondersteuning voor het bouwen van batterijen in Europa.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.