Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De ACEA, de belangenvereniging van de Europese auto-industrie, trekt heel hard aan de alarmbel. Over 15 weken, op 31 december 2020, is de overgangsperiode voorbij waarin het Verenigd Koninkrijk nog als vanouds met de Europese Unie samenwerkt en zal de Brexit dus ook in de praktijk een feit zijn. Maar de onderhandelingen tussen de Britten en het vasteland zitten muurvast en het begint er heel sterk naar uit te zien dat de Brexit zal ingaan zonder vooraf besproken handelsakkoorden. Dat betekent onder meer dat auto’s die uit het VK naar Europa worden uitgevoerd, of omgekeerd van Europa naar het VK, onderhevig zullen zijn aan invoerbelastingen. De EU hanteert vandaag importheffingen van 10 procent op alle personenwagens die van buiten de Unie worden ingevoerd en tot 22 procent op bestelwagens en vrachtwagens. De kans is groot dat de Britten vergelijkbare tarieven zullen kiezen. Aangezien de winstmarges in de autosector klein zijn en de meeste constructeurs nog hun wonden aan het likken zijn na de lockdown als gevolg van de coronapandemie, zullen autobouwers niet anders kunnen dan deze belastingen doorrekenen aan de eindklant.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.